Dit event is al begonnen/geweest.

Kano varen in Giethoorn

Kano varen in Giethoorn

Deelnemers 1 / 15

Plaats:
Giethoorn - Overijssel
Deelnemers:
Min. 1 - max. 15

Deelnemers 1 / 15

Leeftijd:
25 - 45 jaar
Kosten:
€ 10,00
Uitleg kosten:
Prijs per persoon voor huur kano en peddel. Consumpties gedurende de dag exclusief. Er is GEEN pin mogelijkheid bij de kano verhuurder. Contant betalen.

Omschrijving

Giethoorn is een dorp in de kop van Overijssel.
Het dorp telt 2620 inwoners en is bekend door zijn bruggetjes, waterwegen en punters. Het wordt wel het 'Hollands Venetië' genoemd.
Door de vervening ontstonden plassen en meren. Om de turf te vervoeren groef men vaarten en sloten. Vele huizen zijn als het ware op eilandjes gebouwd, die alleen via bruggetjes te bereiken zijn. De meeste van de meer dan 176 bruggen zijn privé-eigendom.
De enige doorgaande verbinding over land is een fiets- annex wandelpad dat dwars door het dorp loopt, het voornaamste verkeer vindt plaats over het water. Daarvoor wordt vaak gebruikgemaakt van de punter, voortbewogen met een punterboom, net als de gondels in het echte Venetië.

Wij gaan deze dag per twee of drie persoons open kano varen. Eerst je beetje eigen maken met de kano en sturen. We varen dan in een rustig tempo een route van de kano verhuurder. Tussentijds kunnen we wat drinken en/of op een eilandje een lunchpakketje opeten.

Per kano is een tonnetje aanwezig waar je spullen als je mobieltje en auto sleutsl etc in kan bewaren. Een rugzakje met wat eten en vooral drinken en zonnebrandcreme en een hoofddeksel zijn geen overbodige luxe.

Neem voor de zekerheid ook reserve kleding mee.

Het idee is om bij elkaar te blijven. Dus het is ook voor beginners.

Update 29 juli 2011:
Hallo iedereen,

Ik heb er zin in morgen. Lekker op het water varen. De weersvoorspelling voor morgen geeft aan dat het droog blijft en dat is denk
ik het voornaamste wanneer je een dagje op het water bent. Het wordt morgen tamelijk koel voor de tijd van het jaar. De wind is rustig.
Ik denk dat een vest of iets dergelijks wel prettig is om bij je te hebben.

Ik begreep dat er onderling wordt overlegd om samen te rijden. Super als jullie dit onderling kunnen regelen. Lijn 70 stopt relatief dichtbij
de kano verhuurder, mocht je met het openbaar vervoer komen.
Ik kom zelf met de auto door/langs Meppel. En heb op dit moment nog plek vrij als je het laatste stukje mee wilt rijden. Ik hoor/lees het
wel als ik wat kan betekenen.

Groetjes Henri
Lees meer

Stel een vraag